אכילת מוצקים הגיע הזמן גוזל קטן שלי

אז עברו להם החודשים הראשונים, הבייבי שלכן גדל והגיע הזמן להכיר לו את המזון המוצק.

חשוב לזכור- עד גיל 12 חודשים לפחות, המוצקים אמורים להגיע בנוסף עם חלב אם/תמ"ל. יש בהם רכיבי תזונה החשובים להתפתחות התינוק שלא נמצאים במזון המוצק.

אז איך תדעי שהגיע הזמן?

זה אמנם משתנה בין התינוקות, אך יש מס' פעולות שחשוב לשים לב אליהן שתינוקך עושה-

כשהוא שולט היטב בראש ובצוואר ויכול לשבת די זקוף עם תמיכה, כשהוא מראה התעניינות באוכל שאתם אוכלים, מנסה להגיע אליו (משיט ידיים), כשאתם מושיטים כפית ליד הפה שלו והוא פותח אותו ועוד.. בדר"כ סימנים אלו יופיעו אצל רוב התינוקות לאחר כחצי שנה.

Timing is EVERYTHING!

לראשונה, כדאי להציג לו את המזון כשאת והוא במצב רוח שמח ורגוע. מומלץ לבצע את הניסיון הראשון לטעימות אחרי שהוא ינק או אחרי בקבוק.

מה עם הכמויות? תתחילי עם כפית או שתיים, תראי איך הוא מגיב, ולאחר מכן יהיה ניתן להכפיל את הכמות, בהתאם לתאבון התינוק.

לגבי המרקמים, ניתן לשחק איתם מעת לעת בהתאם לתגובות של ילדכם. הם יכולים להיות מעוכים, טחונים, מרוסקים או חתוכים. ברגע שהוא התרגל למרקם מסויים, זה הזמן לשנות ולנסות להרגיל למרקם אחר. הדבר לוקח זמן וסבלנות, אך לא להילחץ אם לא מצליח בהתחלה, או אם יש מאכל מסויים שהוא לא אוהב. ניתן יהיה לנסות לטעום ממנו שוב אחרי זמן מסויים.

דוגמא לסוגי מזון מומלצים להתנסות ראשונה:

  • מרק ירקות טחון.
  • ירקות- תפוח אדמה, בטטה או גזר מבושלים ומרוסקים.
  • פירות- בננה מעוכה, תפוח טחון, אבוקדו.
  • מוצרי חלב- גבינה לבנה, ניתן לשלב עם זרעי עגבנייה מעל.

חשוב לבצע את הטעימות הראשונות בזהירות רבה מחשש לאלרגיות. על כל תגובה חריגה שלא תהיה, או לאחר טעימות של מאכלים שידועים כרגישים במשפחה, יש לפנות לרופא משפחה או אחות טיפת חלב להתייעצות.

וזהו, שיהיה בתאבון!