משבר גיל ה-4 חודשים
משבר גיל ה4 חודשים
איך שהזמן עובר מהר.. הימים עוברים לשבועות, השבועות עוברים לחודשים ובלי ששמנו לב הגענו למשבר גיל 4 חודשים. זה המשבר הכי מוכר שהקטנטנים שלנו עוברים ואנחנו כאן כדי לתת לך את כל הכלים להתמודדות.
בגיל הזה, התינוקות הופכים להיות יותר מודעים לסביבה שלהם, מתחילים לנסות להתהפך, התנועות שלהם נהיות מודעות יותר ופחות אינסטינקטיביות, חוש הראייה שלהם מתפתח וגם יכולתם להבדיל בין הגוונים השונים, ועוד המון דברים נפלאים.
המודעות שהתינוק מפתח לסביבה משפיעה עליו בעיקר מבחינת השינה והאוכל. פתאום, ההרדמות נהיות קצת יותר מאתגרות, הוא מתחיל להתעורר הרבה יותר בלילות ונהיה ערני יותר ממה שהיינו רגילות. זה קורה מכיוון שפיתוח המודעות שלו לסביבה גורמת לו לחשוב יותר על מה שעבר עליו במהלך היום ובמה שהוא ראה, הוא מתחיל לעבד את כל החוויה ולכן השינה שלו פחות חלקה.
מבחינת האוכל- העולם החיצון מעניין אותו עוד יותר ולכן ייתכן ונתחיל לחוש שקשה יותר להאכיל אותו, הוא לא מתרכז, הוא מתחיל לאכול בכמות קטנה יותר כדי שיחזור מהר לחקור את העולם. אם את מניקה, ייתכן ותשימי לב לכך שהוא מתחיל להביע חוסר רצון מסינר ההנקה כי הוא מסתיר לו את העולם שבחוץ.
התהליך הזה תקין לחלוטין וחיוני להתפתחות התינוק! צריך להכיל אותו, לתת מענה לצרכים שלו ולשמור עד כמה שאפשר על קור רוח.
והכי חשוב, צריך להקפיד לשמור על ההרגלים שלנו. אם עד עכשיו הוא התעורר באמצע הלילה לאכול, וכעת הוא מתעורר יותר פעמים, תזכרי שזה לא אומר שהוא צריך לאכול שוב, הוא כבר סיגל לעצמו שגרת שינה. תנסי להוביל אותו שוב לחזור לישון, גם אם זה קשה ואת עייפה.. ככל שהשגרה תישאר שיגרה המשברון הזה יוכל לעבור מהר יותר מהצפוי.
אם הוא אוכל פחות או מביע התנגדות, תהיי סבלנית, תתני לו קצת לחקור את העולם ותחזרי להאכיל אותו, בסופו של דבר אם הוא רעב הוא יסיים את האוכל. גם אם ייקח קצת יותר זמן ממה שהיית רגילה.
אולי כבר שכחת.. אבל גם בגיל חודש הרבה דברים השתנו עם הגעתה של תקופת הגזים.
בסופו של דבר, הכל עובר וממשיכים הלאה