צחצוח שיניים לתינוקות
בשעה טובה לתינוקי שלך מתחילות לבקוע השיניים. מרגע זה מומלץ להתחיל עם ניקיון השיניים, כדי שלא יצטברו שם חיידקים.
אז איך עושים את זה??
קודם כל, לא להיבהל. זה גם לא נורא אם לא תקפידי לעשות זאת כל יום, אבל בהחלט חשוב להתמיד. ואם את מחליטה להתחיל מפעם ביום, רצוי שזה יהיה בסוף היום ולקראת שנת הלילה.
נתחיל מההתחלה-
אפשר להתחיל בניקוי קליל באמצעות פד גזה או חיתול טטרא, ולאחר כמה חודשים, שיוצאות יותר שיניים- להתחיל לצחצח עם מברשת בעלת ראש קטן ורך המותאמת כמובן לתינוקות. אפשר גם עם אצבעון מסיליקון. מבחינת משחת השיניים- צריך להשתמש במשחת שיניים גם כן, מותאמת לתינוקות (ניתן למצוא בכל הפארמים השונים) ולהניח על המברשת בכמות מזערית.
חשוב לדעת, כחצי שנה לאחר בקיעת השן הראשונה מומלץ לקחת את התינוק לרופא שיניים לבדיקה ראשונית. הוא יבדוק שהכל תקין, וייתן ייעוץ לגבי תזונה מתאימה וכמובן גם הנחיות לגבי מניעת הרגלים שעשויים להזיק לשיניים.
לאחר מכן שהתינוקות שלנו גדלים, מגיל שנתיים עד גיל שש ניתן להגדיל את כמות המשחה בהתאם לגיל. זמן הצחצוח המומלץ הוא- 2 דק'. יש לשים לב ולעודד את הילדים לירוק מהפה את שאריות המשחה. ייתכן והם לא יסכימו לצחצח.. יתנגדו להכנסת המברשת לפה או יבלעו את המשחה.. חשוב להתמיד בפעולה וכמובן לא להתייאש. אפשר להפוך את הצחצוח למשחק, לצחצח במקביל אליהם כדי להראות דוגמא חיובית. בסופו של דבר ואחרי זמן מסויים, הם ישתפו פעולה ואף ירצו לצחצח בעצמם! אבל כשזה יקרה, מומלץ שהם יעשו זאת עם השגחה מלאה גם כדי לוודא שהם מצחצחים כמו שצריך וגם כדי לראות שהם לא בולעים את המשחה.
אם נקפיד להעביר לילדים שלנו כבר מגיל קטן כמה חשוב צחצוח השיניים, נוכל להימנע בעתיד מדלקות שונות וכאבים לא נעימים.
ושקריוס ובקטוס לא יבואו לבקר 😊