תינוקות ושינה על הבטן

אחת הדילמות הגדולות שיש לנו כהורים בתחילת הדרך היא האם כדאי לתת לתינוק שלנו לישון על הבטן, ואם כן- אז מתי. הרבה מחקרים שנעשו בעבר מראים ששינה על הגב אצל תינוקות מפחיתה משמעותית את הסיכוי למוות בעריסה מאשר על הבטן או על הצד. אבל כמו בהרבה נושאים, הדעות חלוקות ומשתנות עם הזמן. פעם ההמלצה היתה שעדיף להשכיב את התינוקות לישון על הבטן. אז מה השתנה?

לשינה על הבטן יש יתרונות רבים. אחד מהם, הוא שהתינוקות ישנים משמעותית טוב יותר על הבטן ושינה טובה ורצופה מועילה להתפתחות התקינה שלהם. בנוסף, שינה על הבטן עוזרת להרגעת גזים וכאבי בטן. עוד יתרון משמעותי הוא שעצם זה שהם על הבטן, הם צריכים להפעיל כוח ולדחוף עם הידיים ולהיעזר בגופם על מנת להתרומם מהרצפה ולהרים את ראש כדי להתבונן בעולם. עוד דבר חשוב שצריך לדעת, כשתינוקות פולטים כשהם על הבטן הסיכוי לבליעה ולחניקה פחות משמעותי מאשר אם הם שוכבים על הגב.

ומה עם החסרונות?

חסרון גדול ששמים לב אליו די בקלות הוא שכשהתינוק יגדל ומתחילים להוציא אותו עם העגלה, הוא יצטרך להתרגל לישון על הגב ואם הוא רגיל לשכב על הבטן זה יקשה עליו וכך הטיולים יהיו פחות מהנים גם לו וגם לכם. אה, וכמו שציינתי בהתחלה- משרד הבריאות טוען שיש קשר בין השכבת תינוק לישון על הבטן לבין מוות בעריסה, ולכן הוא ממליץ להשכיב לישון על הגב.

בסופו של דבר, הכל זה עניין של הרגל. ותשומת לב כמובן. מי שחושש יכול להשכיב את התינוק על הבטן למשל בשנת הצהריים שלו- כשאתם ערניים ומשגיחים עליו. כך גם אפקט הלחץ יורד משמעותית כי יש השגחה, וגם התינוק כן ישן על הבטן ובכך ההתפתחות שלו תהיה בריאה יותר (צריך לזכור שמשכיבה על הבטן התינוקות מתחילים להרים את הראש, מתהפכים, מתחילים לזחול...) בנוסף להשגחה פיזית שלכם, מומלץ להשתמש במכשיר לאיתור הפסקת נשימה שיכול לעזור גם כן בנושא.

והכי חשוב שתהיה שינה נעימה מלאה בחלומות טובים 😊